? ??????????????What a Day? ????? ?? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??99 Grabs Today. 2657 Total Grabs. ??????Pr
eview?? | ??Get the Code?? ?? ?????This Sensation? ????? ?? ???Rating: 5.0 (2 Ratings)??95 Grabs Today. 1636 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????Born to Shine BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Thursday, January 14, 2010

Wajarkah Kita !!

Alhamdulillah syukur kepada yang empu-Nya dunia kerana masih lagi memberi peluang untuk saya mengatur jari ini menekan huruf-huruf pada "keybord" yang kadang kala saya rasakan ia menyusahkan

Idea untuk mengarang sedikit sebanyak yang kadang-kala boleh saya katakan ia adalah luahan hati mengenai apa-apa sahaja yang dirasakan perlu kita ambil berat ….yang dirasakan perlu saya salurkan dan kepada sesiapa yang sudi membacanya…. Waktu –waktu kerjaku yang banyak mempunyai masa yang terluang saya habiskanya dengan menonton movie-movie yang ada dalam external.

Selawat dan salam kepada junjungan besar kepada tokoh yang paling aku kagumi…Nabi Muhammad S.A.W ….sesungguhnya hati ini begitu mengharapkan dapat bertemu dengan mu…

Mentaliti?

Sering dikaitkan dengan pemikiran ...yang sudah menjadi sebati dalam pemikiran kita, tabiat dan sebagainya. Masyarakat di negara kita ini secara umumnya tidak boleh mengubah rasa benci dan meluat yang sememangnya sudah sebati dalam diri masyarakat hari ini..apabila melihat mentaliti masyarakat ..khususnya masyarakat melayu islam dinegara ini yang hanya duduk di kedai-kedai dengan tujuan yang tertentu.

Hari ini 17 disember 2009 Malaysia telah meraih kejayaan ke atas Vietnam 1-0 melalui sukan bola sepak sempena sukan sea di Laos .

Tahniah diucapkan ke atas pasukan Malaysia di atas kejayaan mereka dan sekaligus membawa balik pingat emas buat Negara, selepas 20 tahun Malaysia amat mengharapkan pingat yang sedikit sebnyak akan mengankat martabat sukan bola sepak negara kita

Walaubagaimanapun dalam kegembiraan yang kita kecapi sebenarnya telah mengundang kelalaian dalam diri kita .

Beradab ???

Tidak beradab dengan azan yang sedang berkumandang di surau-surau …masjid-masjid …(waktu time maghrib) …..betapa kurang ajarnya kita menjerit kegirangan sebagai tanda sokongan ke atas pasukan Malaysia yang ketika itu sedang bertarung…..syaitan-syaitan yang berada disitu rasanya kenduri besar apabila melihat anak-anak adam yang telah diperdayanya…..haha”

Kenapalah jadi macam nie.. masih lagi ada yang tidak memahamainya….walhal sekilas pandang kearah kedai-kedai makan disitu tiada seorang pun yang beragama lain selain agama melayu…99.99 peratus yang aku rasakan adalah islam…betulllah islam itu semakin runtuh atas perlakuan penganutnya sendiri…Ya Allah bantulah kami dalam memelihara tingkah laku kami semasa di dunia ini….pelihara lah diri kami supaya tidak mudah terpengaruh dengan benda-benda yang melalaikan …jagalah adab kami dengan –Mu Ya Allah…Amin….

P/s: Takziah kepada arwah ayah saudara temanku yang paling rapat diatas pemergiannya ke rahmatullah lepas magrhrib tanggal 17 disember 2009 ( Al-Fatihah)

0 comments: